Досвід роботи

Методична проблема, над якою я працюю "Розвиток пізнавальної активності молодших школярів шляхом використання на уроках ігрових форм роботи"
«Гра  – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається
цілющий потік уявлень,
понять про навколишнє,
з іскрою, яка запалює вогник допитливості.»
В.О.Сухомлинський

Опис досвіду роботи за проблемою

Працюючи в пошуку найбільш результативних методів роботи, я прийшла до висновку, що процес формування вмінь і навичок стає набагато результативнішим, якщо організувати навчання у співробітництві, яке ґрунтується на спільній діяльності і взаєморозумінні вчителя і учнів. Навчання молодших школярів з використанням ігрових форм роботи сприяє розвитку пізнавальної активності і творчості, формуванню ключових компетентностей учнів, підвищує інтелект дитини, зміцнює її віру у власні здібності.
У процесі гри в учнів виробляється звичка зосе­реджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні. Використання на уроках дидактичних ігор та дидактичного матеріалу робить процес навчання цікавим, створює у дітей бадьорий настрій, полегшує засвоєння навчального матеріалу.
Різноманітні ігрові дії, за допомогою яких розв'язується те чи інше розумове завдання, підтримують і посилюють інтерес до навчального предмета. Отже дидактична гра на уроці - засіб навчання, який за вмілого використання вчителем стає його незамінним помічником. 

Мета дидактичних ігор  формування в учнів уміння поєднувати теоретичні знання з практичною діяльністю. Оволодіти необхідними знаннями, уміннями й навичками учень зможе лише тоді, коли він час виявлятиме до них інтерес, і коли вчитель зумів зацікавити учнів.
Добираючи ту чи іншу дидактичну гру, вчитель має пам'ятати, що процес створення гри містить ряд станів:
а) вибір теми гри;
б) визначення мети й завдань гри;
в) підготовка і проведення гри (повідомлення учням теми гри, підготовка наочності, проведення гри, підбиття підсумків).

Плануючи урок, учитель має зважати, що успіх проведення гри залежить від дотримання вимог:
1.Ігри мають відповідати навчальній програмі.
2. Ігрові завдання мають бути не надто легкими, про те й не дуже складними.
3. Відповідність гри віковим особливостями учнів.
4. Різноманітність ігор.
5.     Залучення до ігор усього класу.
Щоб ігрова діяльність на уроці проходила ефективно і давала бажані результати, необхідно нею керувати. Дії учнів слід контролювати, своєчасно виправляти, спрямовувати, оцінювати.  Не можна допускати приниження гідності дитини (образливі порівняння, оцінка за поразку в грі, глузування тощо). Ігри важливо проводити систематично й цілеспрямовано на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам'яті, виховання кмітливості, самостійності, наполегливості тощо.
Слід уникати одноманітності завдань, організовуючи їх так, щоб дітям не доводилося довго чекати включення в гру, бо це знижує їхній інтерес.
У навчальних іграх немає тих, хто програв або виграв, тут виграють усі. Їх можна проводити на будь-якому етапі уроку. Це дасть змогу виявити знання учня і вміння користуватися ними.
 В початкових класах дидактична гра є невід’ємною складовою навчального процесу. Ігри можна проводити на будь-якому етапі уроку всіх навчальних предметів. 
Форми поширення досвіду:
   Проведення відкритих уроків для вчителів школи,  виступи на засіданнях ШМО вчителів початкових класів, засіданнях педагогічних рад, публікації на сайті школи.

Немає коментарів:

Дописати коментар